lördag 15 augusti 2015

Sommaren 2015

Långt uppehåll från min sida.. Det har varit så mycket att göra sedan vi påbörjade utbyggnaden och färdigställandet av den, i samma veva påbörjade vi även stensättning för att göra en uteplats i trädgården, ta ner en vägg till en kattvind för att göra en walk-in-closet, och nu när vi nästan trodde att vi blivit klara med ovan nämnda börjat riva väggen i köket och påbörja köksrenoveringen.. Så under våren hade vi fullt upp med att färdigställa allt vi påbörjat innan köket samt börja planera med hantverkare och kökstillverkare för att sedan kunna börja med köksrenoveringen. Mitt i detta kom semester och jobbbyte för mig! Men nu har det börjat lugna ner sig :) Semester är slut och det var under semester vi började packa ner vårt gamla kök i lådor för att sedan dra igång rivningsarbetet (vi vill ha större kök så vi har tagit ner en vägg i köket). Vi har även hunnit så långt att vi hunnit isolera golv samt börja regla upp väggar och påbörja murning av murstock där vår blivande vedspis ska stå, vi har även hunnit sätta dit två nya fönster som är gjorda efter våra original fönster samt klätt in köket i pärlspont! Så nu väntar vi på att vårt kök skall komma :) Fram till dess så tänkte jag visa några bilder från i sommar..



    Här ser vi en skymt av vår utbyggnad (glasverandan)
 
 
 


Vi har även hunnit lata oss i sommar också :)

 
 
Där uppe har jag fixat iordning vårt extra rum - bla målat våra inbyggda garderober
 
 
 
 
Nya knoppar till garderoben!


Solande har vi också hunnit med mellan varven av renovering!
 

Fast ibland är det skönt att ligga i skuggan också...


 

och läsa böcker har vi också hunnit med..

Vi har varit mycket i trädgården i sommar och också hunnit fixa iordning den och bla tagit ner två träd så nu har vi mer sol på tomten.


 

 

Vi har firat födelsedagar..
 

och gjort iordning det sista med stensättning av våran nya uteplats!
 

 

Och nu är vi här - eller rättare sagt den väggen med köksskåp på på bilden är nu riven för ett tag sen och nu är det öppen in till glasverandan.. Mer bilder kommer så fort jag fått iordning på min kamera!
Mycket har hänt som sagt denna vår/sommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar