tisdag 21 oktober 2014

Marrakech golv och badrumsinspiration mm

Sent kvällsinlägg idag, det händer så mycket just nu att tiden inte alltid räcker till. Mycket roligt och nytt har hänt, bland annat en del nya erbjudanden jag fått men även framsteg med bygget och så har vi även hunnit med en hel del social liv i veckan som varit - alltid kul att det inte bara är jobb och bygg! Förra veckan besökte vi ett par nyinflyttade vänner från storstaden som bjöd på egengjord pasta (vem kan göra sånt - super lyxigt iaf och trevligt :) och vi hann även besöka familjen för en klassisk spelkväll där mitt lag tyvärr förlorade..(dom andra fuskade :) Och i lördags hade vi en avskedsfest för ett par kompisar som skall flytta till Australien - jätte tråkigt för oss men jätte roligt för dom naturligtvis.. Och på bygget så skall snart det nya plattorna/golvet läggas och vi håller även på att anlägga en uteplats under en stor ek vi har där vi skall ha lite belysning och ett sittgrupp av något slag - kanske det gjutjärnsbord och stolar som jag fyndade vid en loppisrunda ett par helger sedan.. Ikväll tänkte jag iaf äntligen (lovat det länge nu) visa några inspirationsbilder på några golv/plattor mest Marrakesh golv som jag tittade på till vår utbyggnad, som ni vet hade jag grym beslutsångest och velade i flera veckor - just för att det finns så många fina plattor! Hade jag fått välja hade jag haft flera olika hus så jag kunde få ha alla de olika golven! Visar senare i veckan fler inspirationsbilder på olika plattor som jag valde bland till mitt golv i utbygganden.  Det som är synd med Marrakech är bland annat priset men Tips på ställen på internet som säljer billigare "Marrakech" golv än den klassiska www.marrakechdesign.se i marockansk stil är www.casamarrakech.se. www.dekorrech.se. www.mosaiik.se


Ett jätte snyggt och ganska stilrent Marrakech golv!
Fastnade just för denna bilden (och golvet) då de antika pardörrarna jag hittat som skall vara i utbyggnaden/glasverandan är i en gul umbra färg som dörren på bilden ovan och den färgen var så fin till plattorna

Plattorna heter Provence herrgård och kommer från Marrakechdesign - älskar frisen runt

Provence herrgård igen fast denna gång i ett kök. Denna bild fastnade jag för då jag ett tag var inne på att bara lägga plattor som en slags matta/fyrkant mitt i rummet - så att de bilder en "matta" av plattor..
 

Marrakech i ett badrum - dessa plattor var också ganska neutrala och jag kände ganska snabbt för att jag vill ha mer färg även om dessa är väldigt snygga

Florence gryning heter dessa plattor från Marrakechdesign - också snygga mer neutrala fast stilrena

Florence gryning på liten yta på en toalett

Plattor från Marrakech som jag också fastnade för (härlig färgsättning) som ligger i ett mönster i form av en matta - snyggt och blir billigare att lägga!
 
Finns även sidor som säljer sina egna "Marrakech" plattor fast billigare - bland annat www.casamarrakech.se
www.mosaiik.se
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar