söndag 24 augusti 2014

Sommaren 2014 - kräftskiva, Österlen mm

Sommaren har gått över fort, jag har redan jobbat i två veckor och vädret är i augusti har mest liknat vinterväder.. Hoppas det kommer en sensommar så man får njuta lite längre.. Jag lovade att visa lite bilder från sommaren på bland annat kräftskivan vi hade i augusti men även från vår tripp till Österlen. Jag har aldrig tidigare varit på Österlen så för mig var det roligt att ha besökt en del av det fina landskapet. Vi var bland annat vid Brösarps backar - det var verkligen vackert, sen bar det av till Simrishamn som var som hämtat ur en Elsa Beskow bok - det var kullerstensgränder, charmiga stadshus.. Kommer visa lite fler bilder från i sommras nu i veckan och så tänkte jag berätta mer om vårt senaste projekt som äntligen skall bli av! Men nu blir det sängen !


Tur att vi hade gamla plank som vi kunde bygga långbord med till alla gästerna
 
 



                                              

Österlen och Brösarps backar

Det fanns många roliga träd bland backarna i Brösarp - bjuder på en bild på mig själv :)


                                        Simrishamn med sina kullerstenar och pittoreska kvarter

Ett charmigt hus med ett s.k blindfönster

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar