fredag 29 augusti 2014

Glasverandor inspiration - och utbyggnad

Godkväll! Har fått lite thaimat i mig så nu är det dags för bloggen och för att berätta om vårt senaste projekt som jag lovade i förra inlägget. Har tyvärr inte hunnit med något inlägg mitt i veckan på grund av sena jobbkvällar och för att det tar mycket tid det här projektet. Vi ska äntligen bygga till en glasveranda/groventré/tvättstuga! Som jag har längtat till den här dagen när vi ska börja, och som vi planerat och samlat inspirationsbilder (mest jag då i för sig :) och nu så blir det äntligen av! Den här utbygganden skall fungera som en groventré och tvättstuga och den kommer att få utseendet av en glasveranda då vi kände att en moderna tillbyggand till ett gammalt hus inte passar in eller harmoniserar med det övriga huset - sen har vi alltid drömt om en glasveranda också, ett gammalt hus skall ha en har vi känt! Någon gång i framtiden skall vi bygga till en rejäl glasveranda på andra sidan av huset som skall sträcka sig längs med hela husväggen och bli vårt nya matrum - men då pratar vi andra storlekar och priser.. Först tar vi denna mindre utbyggnad! Tänkte även visa lite inspirationsbilder på glasverandor som jag samlat på mig genom åren :) Till vår glasveranda har vi beställt av en finsnickare genomgående spröjsade fönster med romber målat i linolja, en pardörr likande den nedan med spröjsade romber och invändigt blir det pärlspont på väggarna och tvättmaskinen och torktumlaren skall vi bygga in med lådfronter och bänksiva samt bygga någon annan form av plattsbyggd förvaring under fönstret. Golvet är det ändå som inte är bestämt än, tänkte visa lite inspirationsbilder snart på olika golv jag funderar på.. många beslut men det är bara roligt!


Vacker glasveranda med fina snickardetaljer - älskar den fina pardörren i umbra färg

 

 

Vacker pardörr med spröjsade romber i en jätte fin umbra färg som passar ett sekelskiftshus

Spröjsade romber är så fina.. och det finns många varianter

 

Det är så fint med färgat glas - gärna i en romb som på denna glasverandadörr

 

Spröjs med romber

 

Inspirationsbilder: www.hemnet.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar