tisdag 1 juli 2014

Mårbacka pelargonier!

Helgen gick snabbt, hade tjejkväll på lördagen vilket var jätte kul! Sen mjukstart på jobbveckan igår eftersom jag var ledig idag! Perfekt dag att vara ledig då vädret var jätte fint. I helgen som var så köpte jag nya pelargonier till vardagsrummet - mårbacka blev det som är min favorit. Trist att jag nästan alltid får köpa nya pelargonier efter ett tag eftersom jag oftast inte får dom att blomma om igen, dom brukar "hålla" i en/två månader sen slutar det med att bara bladen är kvar och då brukar jag köpa nya efter att jag gett dom en chans på ngr veckor att börja blomma igen.. I trädgårdsaffären förstod dom inte varför mina pelargonier inte ville blomma om då jag redan följde de råd de gett mig om bla vattning max en gång i veckan samt sätta en växtnäringspinne cirka en månad från när man köpte dom, vilket jag alltid gjort.. Får nog acceptera att jag inte har "gröna fingrar"..


 

 

 

 

 

                                                                      Mina nya mårbacka pelargonier!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar