fredag 11 juli 2014

Köksinspiration - lantligt, industri och modernt kök!

Semesterkänslan har infunnit sig och jag bar njuter av vädret och ledigheten! Ikväll såg jag på "Sommar med Ernst" igen, blir verkligen inspirerad speciellt då han detta året inreder och renoverar ett tjugotals hus (som vi också bor i). I detta avsnittet blev köket klart - det blev super fint även om jag kanske inte hade valt de färdiga köksskåpen som kändes för moderna..  Men när jag tittade på avsnittet kände jag ännu mer för att sätta igång med mitt egna kök! Det jag tänker med kök i tjugotals hus är ett kök åt det lantliga hållet med platsbyggd känsla, marmor, vedspis och öppna hyllor och så klart pärlspont!  Ikväll tänkte jag visa några inspirationsbilder på olika kök!


Ett platsbyggt kök som är penselmålat med linolja står högt upp på listan

Ett drömkök.. Porslinsho, marmorbänkskiva, skålhandtag mm

Industrikök som blandas upp med lantliga detaljer

Modernt kök i en gammal lägenhet!
 
Inspirationsbilder; www.hemnet.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar