tisdag 10 september 2013

Hunnit landa nu..

Har hunnit landa nu efter min hemkomst från en resa förra veckan till Finland. Vi åkte dit med Viking Line och deras nya färga Viking Grace som var jätte fin. Snygg och modern design och det var även tv i hytten :) Denna båten är större än de äldre färjorna och det finns även ett exklusivt spa med panorama utsikt samt flera restauranger och barer och en nattklubb med stor scen för olika shower. Tyckte det var kul att åka med måste jag säga, gör resan lite roligare!

Bilder från Viking Grace - som var häftigt inrett
 



 Det är verkligen vackert i Finland med alla sjöar och den fina naturen. Vi var ute på landet och det är mysigt med alla gamla hus och slingrande grusvägar. Denna bild är från den promenad jag tog varje dag. Finlands femte största sjö skymtar i bakgrunden..

 Vad är finskt om inte ett bastubad! Denna bild är utsikten från en bastu som vi var i. En fin sjö utanför om man vill bada efteråt..(jag badade bara fötterna - badkruka som jag är)



 Rogivande och lugnt var det - och tid för eftertanke...kommer att sakna det. Ett perfekt miljö för avkoppling eller om man vill komma bort en stund (vi lever ju i en hektiska tillvaron idag och är ständigt uppkopplade och det kan därför vara skönt att skapa kontrast till det). Denna miljön tycker jag även skulle vara idealisk att skriva en bok i exempelvis.


Bjuder även på en bild på mig..

2 kommentarer:

  1. Vilka härliga bilder ser hur mysigt ut som helst! :-) då är du tillbaka i Sverige med ny energi då. :-)

    SvaraRadera
  2. Ja det är jätte fint där :)och ny energi med (kan behövas)Hoppas allt varit bra med er här hemma (speciellt lördagskvällen hos EM som jag missade)

    SvaraRadera