söndag 23 juni 2013

Tillbaka efter en trevlig midsommarhelg i Torekov. Hade hyrt stuga där och jag kan verkligen rekommendera det. Torekov är en pittoresk småstad där det finns många gamla hus, kvarter att titta på - om man gillar sånt :) Tänkte visa mina två senaste fynd som jag gjort. Spegeln hittade jag i en antikaffär i närheten där jag bor - har "plötsligt" många guldspeglar nu, har börjat bli ännu en samlarsak (tänker då främst på mina tidigare samlar hang-ups som Pip studio och IB laursen porslin, kuddar, ljusstakar, ramar, plåtburkar..  :) Oj blir visst en del när man tänker på det..




Och här är mitt andra fynd, en liten blåmes (i porslin :)  - tyckte den var söt och den var samma sort som fågeln på fågeltavlan

 
 
Några av mina andra samlarsaker :)
 
Pip studio porslin överst och IB laursen porslin på nedersta bilderna. Båda serierna finns i flera olika färger.
 

Kuddar från Mimou, de är jätte snygga. Fågelkudde och färgglada ljusstakar från Nordal.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar