tisdag 25 juni 2013

Tema Sovrum inspiration

Tänkte fortsätta att visa fler bilder på temat sovrum som jag började med i förra inlägget. När jag tittar i inredningstidningar och på andra bloggar blir jag själv sugen på att göra om i sovrummet. Idag har vi en lila blommig tapet som fondvägg (som inte jag valt utan som var där när vi flyttade in) och som funkar men som inte riktigt är min stil. Tanken var att tapetsera om där när vi flyttade in men sen kom andra prioriteringar ivägen så som fönsterrenovering och tapetsering av rum som man använder mer (i sovrummet bara sover man och det är inte direkt några andra som ser det) men jag har nu som sagt verkligen tröttnat på den lila tapeten och vi är klara med de andra renoveringarna vi prioriterade först. Tror jag bara skall ha vitt i sovrummet för att i stället ha mer färg på möbler och sängkläder men inget är spikat! Ska visa lite bilder på mitt sovrum en annan gång.

Detta sovrummet är verkligen mysigt och ombonat. Gillar tapeten som passar i den gamla miljön med pankgolv och spröjsade fönster. Bild Hemnet
 

Detta är också ett fint sovrum, lite mer stilrent men som ändå är lite liv i trots allt det vita tack vara medaljongmönstret i tapeten. Jag har funderat en del på att ha en vägg med en nästan vit medaljongtapet i mitt sovrum och har till och med köpt hem en rulle från Rusta som var billig, men har inte bestämt mig än som sagt. Bild Hemnet
 
Lite olika medaljongtapeter. Den första och andra tapeten kommer från Designers Guilds och den understa från Bjöklund & Wingqvist. Min tapetrulle är ännu vitare i botten än dessa - så man knappt kan avskilja mönstret.

 
                      Tapet från Laura Ashley "Summer palace". Gillar den tuggummirosa byrån!
  
                      Lite beiget sovrum, mer för den som inte gillar så mycket färg på vare sig tapet    eller  möbler/accessoarer. Den ljusturkosa tapeten som skymtar i förgrunden är från Designers Guilds. Hade den innan fast med vit botten och svarta blommor i biblioteket. Bild Hemnet



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar