söndag 12 maj 2013



Lite seg dag idag, blev sent i goda vänners sällskap men det var kul att träffas - som alltid! Har flyttat in karmstolen till vardagsrummet då vi behövde en extra sittplats igår - den passade riktigt bra där. Kanske får stanna :)


 


Soffbordet är ett fynd från en antikaffär och som jag målat. Bra med klaffar till när man behöver större bordsyta
Min fina tavelvägg. Jag letade länge efter rätt mått på tavelhyllorna, 60cm var för smått och 120 var för långt då de blev för nära kakelugnen men 90 blev perfekt. Ramarna har jag samlat på mig under åren, en del har jag köpt på tradera andra på loppisar. Jag målade de som inte var svarta i en matt svart färg. Sittpuffen har mina fina svärmor stickat efter att jag sett ett reportage i en inredningstidning om just sådana, det bästa med det reportaget var att det var bifogat ett stickmönster så att man kunde sticka en puff själv. Den är jätte bra att sitta på framför kakelugnen men också som extra sittplats.
 
 

1 kommentar:

  1. Fina bilder, karmstolen va jätte fin, var har du köpt den. Såg också ditt reportage i Sydöstran. /T

    SvaraRadera