måndag 27 maj 2013


Fysiskt tung dag idag, vi har nämligen börjat gräva upp vår avfart samt en gång till huset. Har hjälp av grävmaskin så den biten slipper jag :) men medans grävmaskinen skyfflar upp jord och gräs så hämtar jag de gräsbitar som är stora och hela för att fylla ut en stor jordhåla vi har mitt på vår tomt efter en fin men j..kligt jobbig ogräs buske som jag lyckades gräva upp i fjol. Så snart har vi en fin gräsmatta igen utan jordhålor! Tänkte visa nya sittpuffen idag och lite inspirationsbilder på bla tavelväggar som jag haft när jag satt upp mina egna.

 

Här är den nya sittpuffen som min svärmor virkat till mig. Den är storleken mindre än den förra men den går utmärkt att sitta på ändå. Jag har virkningsmönstret till puffarna om någon är intresserad och duktig på att virka :)
 
 
 
Här är den bild som först inspirerade mig att skaffa en sittpuff. Denna sittpuff är från mio men jag tyckte den var lite dyr så när jag såg instruktion till att sticka en egen sittpuff i en inredningstidning så frågade jag min svärmor istället :) Bild från Hemnet.

 Lite inspirationsbilder jag haft inför när jag skulle sätta upp min egen tavelvägg. Snyggt med både vita som svarta tavellister som på bilderna ovan. Bilder Hemnet.
 Eller kan man ha en skänk för att rada upp tavlor, bilder, speglar eller vad man nu vill visa upp.
Jätte snyggt tycker jag. Bild från Hemnet.
En bricka är också snyggt att hänga upp eller ställa på en tavellist - lite ovanligt. Brickan är från Mairo och mönstret är supersnyggt, "Mademoiselle" heter mönstret och finns på snygga kuddar och dukar med. Bild från Hemnet
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar